Publikacijos

Vilniaus miesto Bendrojo plano keitimo koncepcijoje yra tik trumpai užsiminta apie tai, kad turi būti plečiamas daugiaaukščių mokamų automobilių stovėjimo aikštelių tinklas senamiesčio ir istorinio miesto centro perimetre atitinkamai mažinant automobilių stovėjimo vietų gatvėse skaičių. Tačiau nėra nieko paminėta apie konkrečias naujų automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo vietas, kurios jau anksčiau buvo numatytos savivaldybės planuose ir teritorijų planavimo dokumentuose. Šiame straipsnyje apžvelgsiu tokias vietas Vilniaus istoriniame centre ir aplink senamiestį. Straipsnio pabaigoje rasite ir automobilių stovėjimo aikštelių žemėlapį.

Vilniaus miesto susisiekimo problemos turėtų būti sprendžiamos kompleksiškai, t.y. visi sprendimai turi būti taikomi kartu, nes po vieną jie paprasčiausiai neveiks. Tai reiškia, kad įvedus naują visuomeninio transporto rūšį, sumažinus automobilių srautą centrinėje miesto dalyje ir kuo labiau apribojus patekimą į Vilniaus senamiestį, turi būti sprendžiama ir automobilių stovėjimo aikštelių problema miesto centre. Galbūt ne viskas turėtų būti daroma už savivaldybės pinigus. Neabejojame, kad atsirastų ir privačių investuotojų – tik reikėtų jiems sudaryti palankias sąlygas.

Vienas sėkmingų pavyzdžių, kuris jau veikia – požeminė automobilių stovėjimo aikštelė po Gedimino prospektu ties Kudirkos aikšte. Taip pat galima būtų paminėti ir daugiaaukštę aikštelę Tilto gatvėje bei antžeminę aikštelę T. Kosciuškos gatvėje prie įvažiavimo į Kalnų parką. Yra ir privačių aikštelių, tačiau jos didelės reikšmės neturi. Park and ride aikštelių nenagrinėsime, nes jos įrengiamos toliau nuo miesto centro ir jų funkcija yra kiek kitokia. Be to, jos paprasčiausiai neveiks, neišsprendus visuomeninio transporto ir kitų Vilniaus susisiekimo problemų.

Prie Operos ir baleto teatro

Jau seniai planuojamas priestatas prie Operos ir baleto teatro, dabartinės antžeminės automobilių stovėjimo aikštelės vietoje. Tuo pačiu po žeme atsirastų požeminė dviejų aukštų stovėjimo aikštelė. Ji turėtų talpinti apie 500 automobilių, vietoje 250 esamoje antžeminėje aikštelėje. Palyginimui – ties Kudirkos aikšte esančioje požeminėje aikštelėje telpa tik 262 automobiliai. 

Prie Pramogų banko

Antano Smetonos gatvėje, prie dabartinio Pramogų banko pastato galiojančiame detaliajame plane yra numatyta daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė – trijų aukštų po žeme ir trijų ant žemės. Joje iš viso tilptų 315 automobilių. Ji būtų tikrai reikalinga ne tik atvykstantiems į miesto centrą, bet ir aplinkui esančiam verslui bei gyventojams.

Tauro kalno papėdėje

Dar viena vieta, kurioje galėtų būti įrengta požeminė trijų aukštų stovėjimo aikštelė – Tauro kalno papėdėje ties Pamėnkalnio gatve. Čia turėtų tilpti net 774 automobiliai. Ši aikštelė būtų įrengiama kaip bendra Tauro kalno sutvarkymo darbų dalis. Įdomu, ar dabartinė Vilniaus valdžia ryšis imtis tokio didelio darbo, ar apsiribos tik trinkelių pakeitimu, kaip Vilniaus gatvės ar Neries krantinės atveju, atsisakant bet kokių didesnių ar sudėtingesnių idėjų, kaip šiuo atveju požeminės stovėjimo aikštelės.

Po Lukiškių aikšte

Gerai, kad Lukiškių aikštė pagaliau vienaip ar kitaip sutvarkyta, tačiau ir vėl turime tik kosmetinį remontą. Kažkodėl buvo užmiršta apie čia numatytą įrengti net 1600 vietų požeminę stovėjimo aikštelę, kuri būtų išsprendusi didžiulę parkavimo problemą šioje Gedimino prospekto ir aplinkinių kvartalų teritorijoje iki pat Seimo prieigų. Liūdna, kad daugiau nei per 25 metus ši problema, miestui daug svarbesnė už vienokį ar kitokį paminklą, taip ir neišspręsta. Galbūt po 25 metų, kai aikštė vėl bus remontuojama, stovėjimo aikštelės čia nebereikės. O iki to laiko miestiečiai pakentės.

Po skveru ties Pylimo ir Naugarduko gatvių sankryža

Ties Pylimo ir Naugarduko gatve yra gerokai apleistas skveras, dar žinomas kaip Malkų turgus. Po šiuo skveru detaliuoju planu jau seniai yra numatyta požeminė 2 aukštų stovėjimo aikštelė, kurioje tilptų 197 automobiliai. Ši aikštelė būtų labai patogi atvykstantiems iš kitų miesto rajonų ar miesto svečiams, norintiems aplankyti Vilniaus senamiestį. 

Prie A. Strazdelio gatvės

Ši vieta turbūt labiau žinoma, kaip stovėjimo aikštelė prie Tamstos klubo. Čia detaliuoju planu yra numatyta trijų antžeminių ir vieno požeminio aukšto stovėjimo aikštelė, kurioje tilptų 146 automobiliai. Iš čia būtų labai patogu pėsčiomis pasiekti Aušros vartus ir Rotušės aikštę iš Subačiaus gatvės pusės.

Po skveru ties Polocko ir Krivių gatvių sankryža

Dar viena požeminė automobilių stovėjimo aikštelė galėtų atsirasti Užupyje, po skveru, esančiu ties Polocko ir Krivių gatvių sankryža. Ji būtų patogi atvykstantiems į Užupį ar norintiems pasiekti senamiestį iš Užupio pusės. Be abejonės, ši aikštelė taip pat būtų patogi ir gyventojams ar čia esantiems verslams. Planuotas automobilių skaičius – 147 vietos, du aukštai po žeme.

Prie geležinkelio ir autobusų stoties

Paskutiniu metu daug girdime apie nesutarimus tarp Vilniaus autobusų stoties valdytojų ir savivaldybės. Tai viena iš priežasčių, kodėl nesiimama spręsti ir automobilių stovėjimo aikštelių problemos prie geležinkelio ir autobusų stočių. Nuo jų būtų nesunku pėsčiomis pasiekti Vilniaus senamiestį. Be to, tai būtų labai patogu ir vilniečiams, keliaujantiems traukiniais ar autobusais. Planuose yra numatyta daugiaaukštė požeminė stovėjimo aikštelė prie geležinkelio bėgių, taip pat požeminė aikštelė po autobusų stotimi. Tikslus automobilių vietų skaičius ir kitos detalės nežinomos. Reikia tikėtis, kad šie planai anksčiau ar vėliau bus įgyvendinti.

Miesto plėtros žemėlapis, kuriame parodytos galimos automobilių stovėjimo aikštelės:

Kasparas Blotnys yra UAB "Miesto plėtra" teisininkas, kurio specializacija - teritorijų planavimas ir nekilnojamojo turto vystymas.

 

UAB "Miesto plėtra"

+370 687 21721

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Susisiekite su mumis...